Na přehlídce nápaditých/vtipných reklam "Noc reklamožroutů" jsem naposled byl cca před 10 lety, ještě v Kongresovém centru. Až letos jsem se odhodlal zajít znovu (protže jsem byl pozván) a byl jsem překvapen tím, jak se celá akce razantně změnila. Netuším, jestli k tomu došlo najednou letos, nebo jestli to byla postupná změna, protože jsem se 10 let o tuto akci nezajímal.
Ke klubu Roxy jsem dorazil několik minut po osmé hodině (kdy akce oficiálně začínala) a přivítala mě fronta několika set lidí, která byla vpouštěna dovnitř rychlostí cca 5 lidí za minutu. Využil jsem svého press statutu a dostal se dovnitř zkratkou, ale nepřipadal jsem si férově...
Vevnitř nás pak čekalo překvapení. V sále nebyly žádné židle, pouze několik (velmi málo) maličkých stolků na odložení piva. Pět a půl hodiny reklam jsme tedy měli vydržet ve stoje, mezi lidmi, kteří pili, kouřili a někteří si nahlas povídali. V zapadlejších prostorách klubu se, pravda, dalo sedět a sledovat reklamy na televizní obrazovce, ovšem bez zvuku. Tato fotografie je ze samotného začátku akce. Později bylo lidí podstatně víc a vzduch podstatně zahulenější.
Největším překvapením byla samotná projekce. Byla prováděna na plátno, částečně zakryté třemi reflektory v horní části, z nějakého špatně seřízeného projektoru, jehož obraz byl nepřípustně tmavý (při tmavějších reklamách nebylo vidět doslova nic než bělma protagonistů) a měl špatně nastavený de-interlacing, takže se při horizontálním švenkování zobrazovaly typické "zuby". Za zmínku také stojí, že neanglicky mluvené reklamy měly většinou anglické titulky, ale pokud jste neovládali angličtinu, měli jste smůlu. Žádná česká lokalizace se nekonala, a to ani u reklam, jejichž humor byl založen na dialozích.
Pět a půl hodiny jsme na místě nevydrželi, mimo jiné i proto, že přítelkyně je menšího vzrůstu, tudíž prostě přes ostatní stojící lidi neviděla na plátno. Pokud jsem to dobře pochopil, celé pětihodinové promítání reklam bylo jen jakýsi "warm-up" na následující párty, která začínala v půl druhé ráno a které jsem se nedočkal. Je docela dobře možné, že se na ní spousta lidí skvěle bavila, ale cítil jsem potřebu upozornit vás, že "Noc reklamožroutů" letos byla něco naprosto diametrálně odlišného než před 10 lety, kdy jsem si ji vychutnával v pohodlných sedačkách velkého kina před kvalitním plátnem. Kdybych si nějakým řízením osudu vstupenky kupoval za své peníze (490 Kč na osobu), byl bych pravděpodobně poněkud roztrpčený.
Přestože jsme si mohli zahrát na Playstationu 3 a dostali jsme balónky...
na Noci reklamozroutu jsme byli pred dvema roky ve Slovaci a taky zasnu, kam se to posunulo! :o(
OdpovědětVymazatdikybohu, ze jsem nesla!!!
predloni za stejny penize klasicky klimatizovany sal, popcorn a vsechny tyhle serepeticky, ale i tak tech 7 hodin reklam bylo az moc, natoz takhle...
Potapeci co opravujou veci hodne hluboko pod vodou (treba u tezicich plosin) maj v dusledku toho co dejchaj a jak moc je to natlakovany hlasy tak zmeneny, ze aby jim bylo rozumet se obcas pouziva DSP, ktery to opitchuje/formantuje dolu.
OdpovědětVymazathttps://www.youtube.com/watch?v=MB-w3kOzRI8&feature=related
jednou franta dostane makovici a ukaze nam, jak se da vyblbnout s herakem (priste toho musime uvarit vice) :)
OdpovědětVymazatROFL!!!! :-)))
Vymazathelium proteka hlasivkami jinou rychlosti (ma jinou viskozitu) a proto je hlas jiny.
OdpovědětVymazatpotapeci velikych hloubek michaji kyslik s heliem, aby se vyhnuli kesonove nemoci,
kdy se dusik rozpousti v krvi a pri vystupu pak tvori bublkinky a muze zabit.
helium toto nezpusobuje.
Vstupenky??
OdpovědětVymazatJako jo, některý reklamy jsou legrační. Ale jsou to jenom reklamy. Platit za to... uf. Ještě v takovejch podmínkách. To nepochopím.
Byl jsem na té akci asi před cca čtyřmi lety a dalo se to. Ale stát někde 5 hodin a pak nějaká párty?? WTF?
OdpovědětVymazatA neni lepsi si zadat do googlu "funniest ads" nebo neco podobneho a divat se na reklamy doma kdyzuz?
OdpovědětVymazatFranto po tom druhym nadechnuti znis jako Ludek Sobota.
OdpovědětVymazatJeště loni jela Noc Reklamožroutů klasicky - ve Slováči, podle celoevropského scénáře. Letos se do ČR z nějakých důvodů nedostala (ta "klasická" byla nejblíž ve Varšavě) a vznikl tento paskvil, jakožto nezávislá iniciativa rádobycool reklamní agentury PhD. Takže z "Noci reklamožroutů" vznikla nějaká "tuctová" party. Je to škoda :(
OdpovědětVymazatNázory všech zúčastněných se koukám vzácně shodují...platit za lístek ta jsem vážně na...
OdpovědětVymazatNemůže za to nějakým způsobem i odkup Palace Cinemas firmou Cinema city? Od té doby, co jejich multiplexy přešli, zrušili veškeré pravidelné festivaly a akce.
OdpovědětVymazatAno, může za to _především_ odkup Palace cinemas. Ptal jsem se nového provozovatele v říjnu (obvyklý každoroční termín Noci reklamožroutů u nás), zda poběží tento projekt dál a byl jsem ujištěn, že nikoli, že nemohou udržovat všechny projekty a že mají i své vlastní (nejsem si vědom). Uvažoval jsem o návštěvě nějaké z nejbližších zahraničních destinací, např. v Polsku, kde probíhala Noc reklamožroutů i nadále v multikinech a v obvyklém termínu. Měl jsem částečně předplacenou vstupenku přes SMS, ale jsem rád, že jsem nešel. Letos to na to Polsko nebo jinou destinaci rozhodně vidím...
OdpovědětVymazatNo, to se teda bez urážky (ne, pardon, beru zpět ona to je to úražka, co si budem povídat)musíte hodně nudit. Jet do Polska sledovat celej večer reklamy (které se na nás BTW valí ze všech stran), to mi přijde podobná zábava jako hrát realistickej simulátor kamionu, kterej veze ze Šp. pomeranče. Lidé jsou holt různí. Pamatuju si, jak v polovině devadesátek frčelo nosit stříbrný řetízky Nike s tou fajfkou. Geniální, místo aby Nike musel platit za reklamu, tak mu užiteční idioti ještě platili a sháněli, co že ještě nemaj ve fajfkovací kolekci-pěkně ponožky,slipy, hadry - chyběly už jen kondomy a bylo by to komplet.
OdpovědětVymazatPriste zkus balonek s fluoridem sirovym, promena hlasu opacnym smerem bude zabavnejsi... ;-)
OdpovědětVymazat