15.3.11

Jsem v Japonsku a je mi fajn

Od počátku března jsem v Japonsku. V posledních dnech mi píše víc a víc lidí, kteří se upřímně (doufám) strachují, jestli jsem v pořádku a jestli se mi podaří utéct z Japonska před radioaktivitou, zemětřesením, tsunami, hladomorem, rabováním, AIDS a podobně. Nejdřív jsem z toho měl legraci, ale když vidím, jaké neuvěřitelné píčoviny se objevují v českých médiích, odhodlal jsem se (místo práce, kterou bych měl dělat) sepsat toto. A bude to delší povídání, protože popsat složitou realitu je bohužel těžší, než zařvat jednovětou poplašnou zprávu.

Japonsko (ilustrační foto)

Shrňme si nejdříve fakta, která jsou neoddiskutovatelná, ale možná je všichni neznáte:

  • Před pár dny došlo k zemětřesení o síle 8,9 v moři východně od Japonska. Toto zemětřesení způsobilo, že:
    • V některých částech země byly poškozeny stavby, některé dokonce spadly
    • Část pobřeží zasáhla vlna tsunami
    • Došlo k poškození několika jaderných elektráren (nacházejících se pár kilometrů od sebe), které se staly nekontrolovatelnými, případně vybuchly / začaly hořet a následně došlo ke zvýšení radiace
V okamžiku, kdy došlo k zemětřesení, jsem byl v zábavním parku Universal City v Ósace, t.j. přibližně uprostřed Japonska, na jeho pobřeží. Čekal jsem ve frontě na horskou dráhu, když mi na pár sekund připadalo, že se mi nějak podlamují kolena. Nebyl jsem si jistý, jestli se mi udělalo nevolno, nebo jestli se nástupiště atrakce mírně kolébá.

Následně jsem byl usazen a přikurtován do vozíku (poté, co mi odebrali batoh, brýle a obsah kapes - je to opravdu hardcore jízda) a nic se nedělo asi 10 minut. Pak mě nechali vystoupit z vozíku a uklánějící se slečna mi sdělila, že "árs múví". Netušil jsem, o jaký art movie jde, takže mi pohotově napsala tužkou na papír "EARTH MOVING", znovu se uklonila a několikrát omluvila. Následně projela horská dráha jednou bez pasažérů, jednou s Japoncem v uniformě a pak konečně se mnou - a přežil jsem to bez hnědých kalhot.

Následně jsem vyšel z parku, přesunul se pár set metrů do přístavu a navštívil zdejší akvárium. Před akváriem a uvnitř akvária se ozývalo hlášení v japonštině, ve kterém jsem zachytil slovo "tsunami". Takže v době, kdy tsunami dorazilo do Osaky, jsem se nacházel v přístavu, pod úrovní moře, obklopen tunami vody v obrovských akváriích, osídlených m.j. i velkými žraloky. Později jsem se dozvěděl, že "tsunami" v Ósace mělo okolo 20 centimetrů.

Krátce po zemětřesení (po otřesu, ale před "tsunami") jsem pořídil toto dramatické video, na kterém je jasně patrná panika okolostojících. Čuměl jsem jako puk, když večer na CNN mediální mrdka hlásila, že "Ósaka nebyla tímto zemětřesením naštěstí postižena tolik jako Tokio". Měla pravdu. Ósaka byla tímto zemětřesením postižena úplně stejně jako Praha.

V průběhu všech těchto událostí nikdo z tisíců Japonců kolem mě neprojevil ani nejmenší známku paniky nebo znepokojení. Nebýt té hodné slečny s papírkem a slova "tsunami", vůbec bych netušil, že k něčemu došlo. Nikdo nedošel k názoru, že by pár minut po zemětřesení možná neměl jet na extrémní horské dráze a neopustil frontu. V Japonsku totiž dochází k několika zemětřesením denně (stejně jako např. na západním pobřeží USA) a všechno v zemi je na to připraveno, včetně lidí a staveb.

Toto zemětřesení ale bylo podstatně silnější, než "obvyklá" zemětřesení. Jak silné? Na to už není tak snadná odpověď, protože intenzita zemětřesení závisí na vzdálenosti od jeho epicentra. Toto zemětřesení mělo intenzitu 8,9. Kdyby k němu došlo v Tokiu, budou tam tisíce mrtvých. Ale došlo k němu v moři (kde dochází k většině zemětřesení), daleko od pevniny (a ještě dále od Tokia), takže škody nebyly tak strašné. Nicméně, tím chci upozornit hlavně na skutečnost, že titulek "V Tokiu bylo zemětřesení o intenzitě 8,9" má diametrálně jiný význam, než titulek "V moři 300 km od Tokia bylo zemětřesení o intenzitě 8,9 a následkem toho bylo v Tokiu zemětřesení o intenzitě 7".

(Stojí za zmínku, že stupnice otřesů je logaritmická, takže zemětřesení o intenzitě 9 je 10x silnější než 8 a 100x silnější než 7.)

Následkem zemětřesení vznikla vlna tsunami, která po nějaké době narazila na pobřeží Japonska (i jiných zemí). Zničila zde spoustu majetku a zabila spoustu lidí (pravděpodobně tisíce), nicméně tyto extrémní škody se odehrály v pobřežní oblasti o délce několika desítek km. A odehrály se proto, že byť Japonsko bylo připraveno na tsunami, nebylo připraveno na takto velkou vlnu. Například v Tokiu (relativně blízko epicentra) tsunami žádné podstatné škody nezpůsobila, natož někde dál na západ. Japonské pobřeží má okolo 30 000 km.

Japonsko (ilustrační foto)

Opakuji, že ke škodám způsobenými tsunami došlo v jeden okamžik a v jedné izolované oblasti. Všechny ty nové přicházející záběry jsou záběry ze stejných okamžiků a ze stejných míst, pořízené různými lidmi.

Na pobřeží, kde tsunami řádilo nejvíce, stálo několik jaderných reaktorů, které byly otřesy a vlnou poškozeny, protože zemětřesení bylo několikanásobně silnější, než na jaké byly elektrárny projektovány. V elektrárnách následně něco začalo hořet a vybuchovat a zvýšila se radiace, což je průběžně řešeno podle patřičných protokolů. V tuto chvíli je nutné si uvědomit další triviální pravdu, která médiím nedochází: Věta "Radiace v místě X je dvacetkrát vyšší než obvykle" znamená něco zcela jiného, než věta "Radiace v místě X je dvacetkrát vyšší, než je pro člověka zdravé". Věta "Na dvoře elektrárny je zdraví nebezpečná radiace" (pravda) znamená něco zcela jiného než "30 km od elektrárny je zdraví nebezpečná radiace" (nepravda). Je evakuována zóna 30 km okolo reaktorů, protože vzdálenější lidé nejsou v ohrožení. Tokio je několik set km od elektráren. Radioaktivita je zde (tzn. v Tokiu) díky reaktorům několikanásobně vyšší než normálně a současně několikanásobně nižší, než by mohlo být nebezpečné (a nižší, než je např. při hodně slunečném dni). Pokud se obáváte, že "Ono to ale stejně může ještě bouchnout a bude to další Černobyl OMFG!", tak vás nemůžu uklidnit nějakým jednoduchým souvětím a musím vás odkázat například na tento podrobný článek.

Naprosté většiny obyvatel Japonska se toto zemětřesení vůbec nijak nedotklo a naprostá většina by o něm dodnes nevěděla, kdyby jim o něm někdo neřekl. UPDATE: Předchozí větu myslím čistě ve smyslu okamžité příčiny a následku. Samozřejmě, že se obyvatel Japonska dotklo, že umřely tisíce lidí a že se nyní ještě prohloubí japonské ekonomické problémy.

Ihned po zemětřesení Japonci preventivně odstavili všechny jaderné reaktory (kterých mají hodně), čímž došlo ke snížení kapacity energetické sítě a v některých oblastech je vypínán proud (plánovaně, podle předem zveřejněného rozvrhu). Mnohé obchody a podniky dobrovolně omezují provoz, aby ušetřily proud a ulehčily tak celostátní síti. Přesně řečeno, východní síti. Zbytek země naprosto žádné problémy s energií nemá, ale západní a východní síť mají rozdílné kmitočty, takže si nemohou navzájem vypomoci.

V Japonské televizi jsou kromě dramatických událostí ze zaplavených oblastí (kde opravdu je dramatická situace, málo zásob, málo paliva atd.) spousty záběrů z Tokia. Neodehrává se zde žádná panika, některé obchody jsou vyprodanější než jiné, některé trasy metra mají delší intervaly než obvykle a některé velké obrazovky na mrakodrapech jsou vypnuté. A z pietních důvodů se ruší některé koncerty a jiné zábavní akce.

Pokud chcete mít smysluplné aktuální zprávy z Japonska, použijte například tuto stránku. České zpravodajství je téměř komické v tom, že za "horké novinky" vydává totálně zkreslené události, které se staly před 12, 18 i více hodinami.

Pokud mi něco chcete, jsem k dispozici na e-mailu a Google Talku jako obvykle. Ale omluvte mě, že nebudu reagovat na vaše další dobře míněná starostlivé zprávy "Vypadni odtamtud, říkali na Nově že to bouchne!!!" Pokud se situace zásadně nezmění, pozítří se přesouvám podle plánu z Kjóta do Tokia.

P.S: Tento článek vychází se situace, která je 15. března ráno středoevropského času a pochopitelně se může změnit.

P.P.S: Na mém osobním anglickém blogu v pravém sloupci vidíte mapku, kde se zrovna nacházím.

P.P.P.S: Na tento blogpost plynule navazuje toto pokračování.

436 komentářů:

  1. Dík. To že je české zpravodajství v prdeli víme, jen nás v tom každá taková událost znovu utvrdí.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  3. Prosím oprav ten link na hodnověrné zpravodajství z Japonska, vede opět na ten článek o reaktoru

    OdpovědětVymazat
  4. takže - zásadní otázka... pracuješ, nebo jseš v zábavním parku? každopádně přeju pěknou dovolenou. A pozor na AIDS a Shemale!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za info a pokud bude další,bude to fajn.Take care

    OdpovědětVymazat
  6. Bushka Bryndová: a přesně proto Františka máme rádi :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Richterova škála skutečně je logaritmická, ale nejedná se o klasický dekadický logaritmus ale o logaritmus při základu 30.

    síla 8 je tak 30x slabší než 9, síla 7 900x slabší než 9, atd.

    OdpovědětVymazat
  8. Františku super článek, paráda - díky němu omluvím tvoji absenci v palcích :D

    OdpovědětVymazat
  9. Z článku vyplývá, že reaktory byly poškozeny otřesy a následnou vlnou tsunami. To je ale jen částečná pravda. Problémy v reaktorech jsou způsobeny výpadkem proudu, který byl způsoben otřesy a vlnou tsunami.

    OdpovědětVymazat
  10. Jinak samozřejme super článek. Nezávislých pohledů na podobné události není nikdo dost. Díky za něj.

    OdpovědětVymazat
  11. Bushak Bryndová. Je mk to trochu líto, ale cítím to zcela stejně jako ty. Sorry, františku, Beatman. Měl jsem už dlouho pochybyo tvé emaptii a sociálnímcítění, tvůj zlehčující text vše jenom potvrzuje. není problém v tom, že kopeš do médií, v lecčems máš pravdu, ale že zlehčuješ lidksé utrpneí, skoro se až vysmíváš a argumentuješ ve stylu, mediální mrdky jsou ze všeho podělaný, lidi jakbysmet, jeno japka jsou happy... to prostě nesnesu.

    OdpovědětVymazat
  12. Díkec, zrovna včera večer jsem na chvíli viděl zprávy v TV, a byla to naprostá klasika: "japonská vláda *přiznala* únik radiace" (taková věc se nemůže jen tak oznámit, je nutné se k ní přiznat), "nová šokující zpráva: výbuch v jaderné elektrárně" (s pěkně starými záběry), atd., furt dokola.

    OdpovědětVymazat
  13. Kdybych nesledoval v Evropě dostupné japonské kanály JSTV (japonsky) a NHK World (simultánně tlumočené do angličtiny), tak by ty mrdkovské nadávky na česká média možná sežral i s navijákem. Takhle ale vím, že to není "jen" v českých médiích, ale hlavně v původních zdrojích z místa, které o tom stále non-stop informují, oni nás zásobují stále novými starými záběry a živými záběry na jaderné elektrárny. A tvrzení že situace hned odezněla taky nesouhlasí neboť ještě v neděli (3 dny pod momentu M) varovali před 2 metrovými tsunami z následných menších otřesů.

    OdpovědětVymazat
  14. Nikdy bych neřekl, že Franta bude vydávat nějaké dementi. Asi ztratil smysl pro humor.

    Takový to mohl být krásný článek o konci civilizace v Japonsku i s mnoha ilustračními photoshopkami. Styď se!

    OdpovědětVymazat
  15. Díky za článek.
    Česká média jsou v rukou orangutanů a jim podobných živočichů, to už vážně nemá cenu s tím ztrácet čas.

    OdpovědětVymazat
  16. Tak Zaponsko neni jen Tokyo, jak vidno napr. z problemu v elektrarnach, z nichz nektere jsou v ramci bezpecnostnich opatreni de facto likvidovany a pro budouci pouziti cineny nepouzitelnymi. Coz asi moc velky plezir neni. A je jedno jestli je to i kvuli splachnutym dieselgeneratorum a naslednemu nedostatku elektriny pro chlazeni, primarni duvod je porad zemetreseni jakkoliv na pobrezi slabsi nez v epicentru v mori. Takze to asi nebylo bezne zemetreseni, na ktere jsou Zaponci zvykli.

    10.000+ mrtvych na pobrezi taky neni prkotina.

    Nicmene ano, medialni hysterie jiste nevypovida objektivne o skutecne situaci a neni to ani zprava o deni v celem Zaponsku.

    Uprimne blahopreju, ze rollercoaster ride nakonec probehl dle planu (trochu nuda, zda se podle videa), ale trocha piety a nebagatelizovani by pomohly aby tohle nebylo jen placnuti stejne hystericke jako odkazovane "picoviny", jen orientovane opacne.

    OdpovědětVymazat
  17. Je hloupé dělat závěry na základě toho, že se v bezprostřední blízkosti nic neděje, a že japonská televize vysílá (logicky) chlácholivé zprávy, aby nevypukla obrovská panika.

    OdpovědětVymazat
  18. Japonsky premier Naoto Kan (v jehoz zajmu rozhodne neni prehanet o nasledcich prirodni katastrofy) prohlasil, ze zeme celi nejhorsi krizi od druhe svetove valky...az takova pohoda to tam nebude.

    OdpovědětVymazat
  19. tomu neverim, tezko si vymysli 11000 mrtvych a ty zabery postizenych oblasti taky nebudou natocene v Hollywoodu. budte rad, ze v miste, kde jste prave nahodou byl, se zaplatpanbu nic vazneho nestalo. Obvykle se lide v Praze nevysmivaji zpravam ze zatopenych oblasti na morave, ale najdou se i taci idioti.

    OdpovědětVymazat
  20. Za mě moc díky za článek, je moc fajn čist něco od někoho kdo je za rohem a nebere za to kačáky(není novinář). Minimalně je to zajimavé. No a co se týče ostrovanů ja myslím že je jasné všem že to neni zadna prdel . . . . .

    Diky

    Venca

    OdpovědětVymazat
  21. Až nastane konec světa, budu sem chodit číst zpravodajství, abych se uklidnil :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Až Frantovi slezou vlasy a nehty, tak všem vysvětlí, že je to v jeho věku normální. Ne, že bych mu to přál:)

    OdpovědětVymazat
  23. Pane Fuko, sleduji od pátku japonská media a díky Facebooku jsem náhodou spatřil váš profil - došel jsem k přesvědčení, že jste velmi sebestředný idiot...
    Užijte si to, vy zmrde!
    Ivan Růžička

    OdpovědětVymazat
  24. Ruzicko, inteligente, zrejme mas lepsi zpravy z prvni ruky, ze? Treba jako Blesk? Tipuju, ze pro tebe jsou uspokojive titulky pouze ve zneni SOK, DES, PANIKA, BEZNADEJ apod

    OdpovědětVymazat
  25. Jen bacha ať ti nenaroste druhý penis... oh wait...

    OdpovědětVymazat
  26. http://www.ustream.tv/channel/nhk-world-tv

    http://www.ustream.tv/channel/nhk-gtv

    IR

    OdpovědětVymazat
  27. Nemohu si pomoci,ale každý jen trochu inteligentní člověk který se podívá na mapu pozná, že zemětřesení a tsunami nezasáhlo v plné síle celé Japonsko... Přirovnala bych to ZLEHČENĚ ke zpravodajství poukazujímu na povodně v ČR, pokud na to člověk kouká, má pocit, že je zatopená celá republika a přitom ví, že to bylo jen "pár" měst. Ale to že to zasáhlo jen nějakou část z pobřeží, nijak nemění fakta o počtu mrtvích, pohřešovaných... a dle mého názoru poškozená jaderná elektrárna je riziko a ne malé... přijde mi že zde celou událost velice bagatelizujete,což mi nepřipadá uplně lidské....

    OdpovědětVymazat
  28. jakékoliv cokoliv někde nastane, někdo někde je vyděšen a jiný třeba potěšen.. i takové úchyly svět nosí. smrt v chladných vlnách moře, pod troskami vlastního domu.. děsivé, rychlé, nečekané.. a my ještě žijeme, daleko od starodávného utrpení, jehož obraz nám umožňuje moderní technika on-line.. můžu se jenom v tichosti zklidnit a beze strachu, či jiných emocí soucítit.. děkuji za jiný pohled..

    OdpovědětVymazat
  29. prostě mě do té doby neznámý pan Fuka v pátek neuvěřitelně nasral, když mi toto vyplivl Facebook:

    Frantisek Fuka
    Přátelé, a teď chvilku vážně: V naprosté většině Japonska (včetně Osaky, kde jsem), se NAPROSTO NIC ZVLÁŠTNÍHO NESTALO A NEDĚJE. Jenom se tady trochu pohnula země, z čehož si Japonci naprosto nic nedělali a jediný efekt byl, že na půl hodiny zastavili horskou dráhu, než ji překontrolovali...
    11 březen v 12:14
    IR

    OdpovědětVymazat
  30. Díky za odkaz na článek, je vážně skvělý a konečně jednou fundovaný. A těším se na další Frantovu reportáž.

    OdpovědětVymazat
  31. že je Fuxoft 40-ti letý narcistní asociál jsme věděli už dávno...

    OdpovědětVymazat
  32. Ty komentáře už teď patří do zlatýho fondu tohodle blogu! :D

    Ty asociální pravicový idiote!

    OdpovědětVymazat
  33. V pátek jsem měla v Tokiu několik přátel a fajn jim rozhodně nebylo ...

    OdpovědětVymazat
  34. Já ale v Tokiu nejsem a očekávám rozhodně, že až tam budu, následky zemětřesení budou patrnější.

    OdpovědětVymazat
  35. Pardon pane Ruzicka, jakkoliv jsem k pristupu ve clanku kriticky (viz muj komentar 15. března 2011 10:17), coz jsem citil potrebu (zbytecne) tady filtrovat, nejak nevidim s nakopirovanym facebookovym textem problem a nechapu tak uplne Vasi potrebu tady spilat.

    To na Frantove na facebooku jsou fakta z pohledu pozorovatele, bez emotivni zateze ale i zlehcovani. Proste status co ma rict pratelum a pribuznym na facebooku ze je Frantisek OK a netreba se dal obavat. Napriklad. Ani slovo tam neni spatne.

    Mate nejaky problem s chapanim okoli a nejak se s tim nestestim personifikujete.

    Koncim, jdu si pustit Manic Street Preachers...

    OdpovědětVymazat
  36. pozor na Tokio Hotel !!!

    OdpovědětVymazat
  37. Vy jste ultrablb. To, že se to děje jen na pobřeží a nikoliv v celé zemi, neznamená, že je to v pohodě. 10 000 lidí je sakra dost. A jejich příbuzní a všichni co přišli o majetek to moc v pohodě neberou i když to třeba na sobě nenechají znát. Ale z pohledu bělocha jako vy - co oko nevidí, to duši nebolí, že.

    OdpovědětVymazat
  38. notak lidi (a adroidi).
    Proč byl článek napsán?
    Protože při pohledu na zprávy valící se z českých médií by mělo být kompletní Japonsko naprosto v troskách.
    Protože podle zpráv snad všem v Japonsku hrozí nebezpečí z radiace.
    Protože podle "černobílých" zpráv to postihlo celé Japonsko a to tou ničivou silou, jenže ona to jaksi není pravda.

    Vyvrací snad Fuka že se nikde nic nestalo? Nebo že snad to nikoho nepostihlo?

    Ne! On tu jen do toho černobílého obrazu co vidíme v médiích přidává konkrétní "barvy", které snad racionálně myslícím jedincům (a androidům) pomohou utvoři komplexnější přehled o současné situaci v Japonsku. (tj. Japonsko, země se zhruba 130 miliony obyvateli nedávno zaznamenalo nejsilnější zemětřesení v jeho moderních dějinách. Pro některé /hlavně přímořské/ oblasti to mělo devastující následky, ale zbývající většina území nebyla zemětřesením vůbec nijak ovlivněna.

    OdpovědětVymazat
  39. Vypadni odtamtud, říkali na Nově že to bouchne!!!

    OdpovědětVymazat
  40. Blbci, ukažte mi, v kterém článku se tvrdí, že to postihlo celé Japonsko. Já jsem ve zprávách viděl, že to zasáhlo pobřeží a zabilo nejm. 10 000 lidí. Nikdo netvrdí, že to zasáhlo většinu lidí, ale ještě jednou, nejméně 10 000 lidí to zabilo. A tohle prostě stačí, aby se dalo říct, že je to megakatastrofa. A Fuka kecá jako když sere. Moje kámoška pocházející z Tokya sama psala, že z toho byla vyděšená a měla strach o svoje známé a kamarády a že je to katastrofa. Ale hlavně, že Fuka byl v poho :-))

    OdpovědětVymazat
  41. Autor článku by se měl zajet podivat tam kde se to stalo a říct místním lidem, že o nic nejde at se z toho nezblázněj, to už by si s kočičkou Kitty asi nezatancoval. Pro mě je to debil a ignorant co zlehčuje šílený lidský utrpení.

    OdpovědětVymazat
  42. Zprávy mají být v ideálním případě POUZE fakta bez vlastních emocí nebo vnucování nějakého názoru. A to se nepovedlo ani tobě. Naše média sází na šíření strachu a solidarity a ty to zase až moc bagatelizuješ.

    OdpovědětVymazat
  43. Zprávy mají být v ideálním případě POUZE fakta bez vlastních emocí nebo vnucování nějakého názoru. A to se nepovedlo ani tobě. Naše média sází na šíření strachu a solidarity a ty to zase až moc bagatelizuješ.

    OdpovědětVymazat
  44. svata prostato .. napsal svuj nazor jak to tam vidi on a reakce jsou horsi nez tsunami ...

    OdpovědětVymazat
  45. Jako protipól titulkům typu: "Panika v Tokiu," "Japonsko v troskách," "Totální skáza Japonska," "Čína se chystá na evakuaci" (sorry, ale jako kam? ROFL největší) a podobných hysterií, kterých se český konzument chytá jak hovno na botu, tento článek bez výhrad akceptuji a díky za něj.
    Hovadům, kteří tu mají na Frantu připravené rychlé psycho diagnózy, zřejmě jen proto, že jim pámbíček nadělil nižší práh vnímání bolesti lidstva patří můj nedík.

    P.S. Na to abych s postiženými nesoucítil a automaticky nepomohl nějakou kačkou jsem viděl až příliš mnoho videí z místa činu.

    Františku za každý další update předem děkuju

    OdpovědětVymazat
  46. "Autor článku by se měl zajet podivat tam kde se to stalo a říct místním lidem, že o nic nejde at se z toho nezblázněj, to už by si s kočičkou Kitty asi nezatancoval. Pro mě je to debil a ignorant co zlehčuje šílený lidský utrpení."

    plus sociopat a neuroticky picus zaseknuty v puberte.

    OdpovědětVymazat
  47. Se libi jak cas od casu napise Franta o necem "obecne znamem" nebo aktualnim (Harry Potter, zemetreseni v Japonsku) a najednou se tu sejde takova sbirka komentaru bez nadhledu .. o smyslu pro humor nemluve (ted myslim spise toho Harryho nez zemetreseni :-).

    OdpovědětVymazat
  48. Já se třeba zpráv z ČR nechytám, ale těch zahr. a též toho co říkají mí známí z Japonska a ti tvrdí něco jiného než Fucka. Je to prostě extrémní katastrofa a já samozřejmě už z principu přispěji. Nejsem čecháček pablb.

    OdpovědětVymazat
  49. Samozrejme media casto dost prehaneji, ale to ze radiace x-krat prekroci normal jeste neznamena ze nemohl byt prekrocen limit kdy to neni zdravi skodlive. Chapu ze se katastrofa dotkla vice mene maleho uzemi a ze ty pro tebe to nic neznamenalo, ale uvedom si ze tam jsou tisice mrtvych a taky ze to je rana (nejen) pro japonskou ekonomiku, tak to nebagatelizuj, jsi stejne extremni jako ta media ktera kritizujes

    OdpovědětVymazat
  50. Haha, takhle debilně a buransky napsanej blábol už jsem dlouho nečetl - díky za ranní zábavu..
    Jo, jseš velkej machr, kterej neni z ničeho posranej, jsi nad věcí a bláboly o radiaci tě nechávaj klidnym... A lidi se tam v podstatě maj fajn, nic jim nechybí a žijou si dál jakoby nic...
    Víš co? Radši si tam zůstaň - o idiota míň v Čechách taky dobře...
    Fakt gratulace, na podobnýho dementa už jsem dlouho nenarazil...

    OdpovědětVymazat
  51. zomrie minimalne 15 000 ludi, bilionove skody v nasich korunach, ale curakovi je fajn.

    OdpovědětVymazat
  52. Uz ten název "Jsem v Japonsku a je mi fajn" o Vás něco vypovídá. Jste cynik.

    OdpovědětVymazat
  53. Tak abych to shrnul, já též žiji v Japonsku a myslím si, že jsi pěkný kecálek. Ten den, kdy bylo tsunami tak to bylo cítit i ve vnitrozemí. Otřesy tam skutečně byli, tak nepiš že ne. Co se týče paniky, tak tam skutečně nebyla, protože Japonci jsou na takové situace perfektně připraveni. Co se týče jaderného reaktoru, tam skutečně nebezpečí je, ale katastrofální následky jako v Černobyli nebudou,

    OdpovědětVymazat
  54. Franto, diky za tuto diskuzi. Netusil jsem, ze jsme na tom az tak spatne.

    OdpovědětVymazat
  55. @Georgios Maniakos 15. března 2011 13:05: No ona je asi potiz v tom, ze clanek prave nadhled a humor postrada. A tomu jsou tady komentare adekvatni.

    ---
    Ale na svete se nedeje nestesti jenom ted a jenom v Japonsku. To by pak jeden kvuli depresi nemohl vylezt ani z postele kdyby tyhle veci nebral aspon trochu s nadhledem.

    OdpovědětVymazat
  56. Já být v okolí rozpadající se atomový elektrárny, tak se stěhuji na nejvzdálenější místo v Japonsku i kdyby 1000x tvrdili, že je to v pohodě. Jasně, já tomu docela i věřím, že se s tou elektrárnou nic neděje, ale sichr je sichr :-) Oni totiž postupují vždy tímto způsobem - "to je dobrý" pak "je to horší, ale pořád v pohodě", "to není dobrý", "začíná to být špatný", "je to zlý", "je to v řiti", "sbohem" :-)

    OdpovědětVymazat
  57. Takže kdyby Fuka napsal, že dělá maximum pro trpící (a ve skutečnosti by nic nedělal), tak by to bylo levicové a sociální. Nemohli by neasociální levičáci jít na blog Paroubkové, ta pomáhá tolika lidem, třeba tím, že se vyfotí s miminkem na bilboard a ukáže jim, že každý může mít botičky od Diora.

    OdpovědětVymazat
  58. Kdyz uz zminujeme medialni mrdky, videls to kreativni vyuziti capslocku na nove? Me asi omejou.

    http://tn.nova.cz/zpravy/

    OdpovědětVymazat
  59. Jen by mě zajímalo, jestli tak, jak sem chodíte nadávat Frantovi, že je debil, jestli chodíte vážení nadávat i na novinky.cz, že přeháněj.

    V článku není nikde sníže závažnost situace. Jen nastíněný pohled na to, že Japonsko je tak velká země, že se jedná okamžitým dopadem o lokální věc, ačkoliv následky se budou napravovat hodně dlouho a postihnou celou zemi.

    A zděšení z 10 000 mrtvých prožívá asi leckdo i na druhé straně planety. Jen to není důvod k poplašným zprávám.

    OdpovědětVymazat
  60. Já bych všechny tyhlety zemětřesení a tsunami zakázal, kdo má číst tyhlety kokoty v diskuzích... Tak proboha Fuxofta nečtěte, když nechápete jeho smysl pro velmi černej humor...

    OdpovědětVymazat
  61. Ty komenty tady jsou fakt prdelní. Bryndová s Růžičkou mají od počítače o situaci v Japonsku evidentně větší přehled, než Fuka od horské dráhy v Ósace. :-D

    OdpovědětVymazat
  62. Je jasný, že dochází k dezinterpretacím a že média úmyslně ukazují stejné záběry znova znova a samozřejmě, že je asi dost lidí, kteří si neuvědomují, že to nejsou nové události, ale prvotní záběry pořízené více lidmi, ale fakt, že tsunami způsobilo to co způsobilo a co je vidět na těch záběrech, které komentuje, jak vy říkáte:"mediální mrdka", je strašná katastrofa, neštěstí a bude mít dlouhodobé následky v již tak, ekonomickou krizí, ohrožené zemi. Být ten borec „Fuko“ můj kámoš, tak mu napíšu stejný komentář, jako tahle ženská: "Bushka Bryndová řekl(a)...Fuko - jsi opravdu asociální pravicový idiot bez špetky lidského soucitu a solidarity, a takového kripla na svém profilu nechci - vypadni sám, nebo tě vyrazím!"
    Já viděla amatérské záběry špinavé masy neovladatelné vody, která brala vše co ji přišlo do cesty a to mi stačí. Zpomalený záběr a dramatická hudba, či opakování záběrů, ten dojem umocní a to je možná i dobře, protože tady je namístě být solidární. Myslím, že spoustu lidí nenapadne pomyslet na to co by to pro něj znamenalo kdyby ta voda vzala jeho dům a třeba jeho ženu, dítě, matku, kamaráda atd, pane Fuka. Je to stejné jako lidé nesoucítí s člověkem, který bojuje se zákeřnou smrtelnou nemocí, protože to nezažili a málo komu dojde, že třeba něčí otec přijde o syna a něčí dítě o matku. Nezažili, tak to necítí. Kdyby každý z nás se nad tím zamyslel a vcítil se, byl by svět a naše životy lepší, hodnotnější, upřimnější.

    OdpovědětVymazat
  63. 2 typy ludi, ti normalni a fuka s jeho ritolezmi, vsetci osvieteni a so zmyslom pre "cierny humor", vybuchnu dva reaktory, utopi sa tisice ludi, fuka a jeho curaci su vsak v pohode a dobre naladeni.

    OdpovědětVymazat
  64. Franta není psychopat, matka ho nechala testovat...
    http://fuxoft.cz/tmp/fotky/ja/psych.jpg

    OdpovědětVymazat
  65. A to sem ty diskutéři přišli jako z facebooku?

    OdpovědětVymazat
  66. Anonymní 14:04 Čurák je tvá máti, kokote.

    OdpovědětVymazat
  67. a coz teprve takove vybijeni chudacku tulenu!

    (za clanek frantisku dik!)

    OdpovědětVymazat
  68. Kdyz v 1986 bouchl Cernobyl, vetsina mistnich lidi byla taky "v pohode" a zadna panika.
    Jen zahranicni media "otravovali a sirily zbytecne poplasne zpravy" :-/

    OdpovědětVymazat
  69. Myslím, že Japonci by pro tento typ černého humoru už tuplem neměli pochopení.
    Jedno starý přísloví říká: kdo zažil bolest, jizvám se nesměje.
    Pro tu gumu nahoře:
    Takže kdyby Fuka napsal, že dělá maximum pro trpící (a ve skutečnosti by nic nedělal) - No tak je to debil, co si vymýšlí a zneužívá důvěry druhých. Roubek a roubková jsou též podvodníci.

    OdpovědětVymazat
  70. Další názor odborníka.

    http://byznys.lidovky.cz/proc-nejde-o-druhy-cernobyl-aneb-co-nejhorsiho-se-muze-stat-pau-/firmy-trhy.asp?c=A110315_125024_firmy-trhy_nev

    Pokud nepřijde další zemětřesení, nic horšího už se stát nemůže.

    OdpovědětVymazat
  71. A pomohlo by nekomu ci necemu, kdybychom byli smutni a litostivi?

    OdpovědětVymazat
  72. V pohodě byli, protože to komouši ututlali tydýte :-)). Ale v pohodě to moc nebylo.

    OdpovědětVymazat
  73. Ano, pomohlo, psychicky. Soucítění vždy pomůže. Pokud tohle nechápeš, tak jsi vůl. Mě vždy pomůže, když mi není dobře a někdo cítí se mnou. To je celkem normální. A současně je dobré pomoci materiálně. Je neuvěřitelné, jaké základy je nutné debílkům vysvětlovat.

    OdpovědětVymazat
  74. Fuka je zklaman, ze kdyz uz se jednou ocitl v katastrofickem filmu, tak to nema z jeho perspektivy dostatecne dramaticky vyvoj. Vpodstate tak dotcene demystifikuje vlastni deformovane predstavy, vytvorene na zaklade nezdraveho mnozstvi hollywoodskych becek ktere za svoji karieru shledl. To je profesni deformace. Ze ta skutecna tragedie zacina teprve tam, kde vetsina filmu konci, mu samozrejme nedochazi.

    OdpovědětVymazat
  75. fakt nechapu nač se hádáte o tom co média vyklopí....nevím jak u vás, ale u nas na slovensku na TA3 se o tom, že to postihlo(zasáhlo) celé Japonsko absolutně nemluvilo a myslim ze ani v českých mediích by to tak nepřeháněli...a jinak z toho tvého článku Františku sem vycítil maximální aroganci k okolitému prostředí. Mějte se!

    OdpovědětVymazat
  76. Bože, Bushko, vy jste snad všude. To vám nestačí urážet lidi na FB a musíte jim prudit i na blozích? Markéta

    OdpovědětVymazat
  77. Františku, chápu, že Tě to nepálí, nicméně trocha piety by neškodila. Článek vyznívá jako výsměch asociála, co když se může projet na kolotoči, neuznává problémy druhých. (tak si trošku v hlavě přeházej priority) 10k+ mrtvých, jako bezprostřední následek zemětřesení v zemi, co má s tímto zkušenosti a je jakž takž připravená, není možno bagatelizovat. Just my2c

    OdpovědětVymazat
  78. ad Anonymní 14:33
    Tak to ti snáď pomôže, že súcitim s tým, aký si debil.

    OdpovědětVymazat
  79. Naprosto perfektní hodnocení situace, díky za ně. Hysterie, která zde v Česku a potažmo v celé Evropě propukla v souvislosti s trochou radioaktivní páry nad poškozenou elektrárnou je až nechutná. O tom, že všechna média mají mnohem blíž k Blesku, než k serióznímu zpravodajství, není třeba se rozepisovat. Pěkný den do Japonska.

    OdpovědětVymazat
  80. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  81. ad 14:37 kokot drevený
    Tohoto levelu tvůj mozok není schopen, rozpadl by se ti obličej :-))

    OdpovědětVymazat
  82. Soucítím s rodinami obětí, je to určitě trágedie a nechci se jí jakýmkoli způsobem vysmívat, nicméně nemůžu si pomoct, ale humbukkterý média vytváří a výroky japonských politiků, že je to nejhorší krize od druhé světové, mi spíš příjdou dalším krokem lidí stojících za novým světovým řádem. Stejně jako Haiti, prasečí chřipka a podobné případy...

    OdpovědětVymazat
  83. http://www.lidovky.cz/ln-infografika.asp?grafika=tsunami_japonsko_2011

    Ale jinak pohodička, hlavně když pivíčko teče a v bříšku je teplíčko, Fuka, že :-))

    OdpovědětVymazat
  84. ad 14:42 Fú, drsné. V osobitnej škole pre mentálne retardovaných vás lepšie neučia?

    OdpovědětVymazat
  85. maskovec řekl(a)...
    - a coz teprve takove vybijeni chudacku tulenu! (za clanek frantisku dik!)
    15. března 2011 14:23


    dojemny obraz vylizaneho ritoleza v puberta.

    OdpovědětVymazat
  86. Bushko, už jste s těmi pravicovými blby a pravicovými asociály trapná, vymyslete si něco originálnějšího, Paní Dokonalá ;-) Hlavně, že řvete jak jste bojovala proti komunismu, ale vaše názory mi na to moc nesedí. Markéta.

    OdpovědětVymazat
  87. Nutno podotknout, že takhle fungují zpravodajství worldwide, takže hrůza, strach, panika, senzace a zkreslená představa o světě kolem. Kdo cestuje, ví.

    OdpovědětVymazat
  88. Autor pekne vystihuje situaci v japonsku, respektive v jizni casti Honshu. Behem dvou let, co jsem zil v Japonsku, jsem poznal zjistil, jak spatna uroven novinariny a senzacichteni nejen co se tyce ceske republiky ale i ostatnich zapadnich statu. Kvalitni novinari existuji ale vetsina ostatnich barbaru (styl ctrl C + ctrl V) jim kazi reputaci. Japonci se zvednou jako fenix z popela, ikdyz celi nejvetsi prirodni katastrofe od velkeho zemetreseni v roce 1923.
    Dokazali to mnohokrat v minulosti a dokazou to i ted.
    Nippon gambatte !!!

    OdpovědětVymazat
  89. "Ano, pomohlo, psychicky. Soucítění vždy pomůže. Pokud tohle nechápeš, tak jsi vůl. Mě vždy pomůže, když mi není dobře a někdo cítí se mnou. To je celkem normální. A současně je dobré pomoci materiálně."

    Aha, tak to bude tim. Mne, kdyz mi neni dobre, je uplne jedno, jestli nekdo, koho vubec neznam a o kom vubec nevim, ze existuje, se mnou citi nebo ne. Asi z toho mylne usuzuji, ze totez plati i naopak a tedy to, jestli se budu citit uplne normalne nebo litostive a smutne, nebude mit na stav mi neznameho Japonce postizeneho zemetresenim (nebo Afghance postizeneho tim, ze mu spojenecti vojaci zabili dite, nebo Nemce, kteremu prave umrela starim babicka, nebo Islandana, ktery se prave dozvedel, ze ma rakovinu) vubec zadny vliv.

    Druha vec je materialni pomoc, ovsem tu mohu poskytnout mobilem i z horske drahy.

    OdpovědětVymazat
  90. Frantisek nadava na medíalni mrdky a pritom ten clanek co zplodil je uplne presne takova mrdka

    OdpovědětVymazat
  91. Soucítění je normální lidský projev úcty a vyjádření pochopení. Pro zparchantělého čecháčka či potažmo slováčka jsou tyto elementární vztahy asi nepochopitelné. Když jeden národ vyjádří soucit z druhým, byť se osobně neznají, tak je to prostě duchovní podpora. Už ten fakt, že na ně většina nese.e udělá na duši aspoň o něco lépe. Ale on většinou každý takovýto blbeček rychle změní názor, pokud se mu něco takového též stane.
    Pro mě je toto automatické. Když vidím, ty záběry, tak je mi prostě nedobře, protože jsem dostatečně inteligentní a empatický, abych si dokázal představit, jaké by to bylo, kdyby se to stalo mé rodině a mě. Ale někteří lidé, spíše ti mladší "happy stupid" toho prostě nebo ještě nejsou schopni.

    OdpovědětVymazat
  92. ACR posila do Japonska dva specialy na evakuaci obcanu, takze se brzy dockame sceny, kterak URNA nahani Frantu po Akihabare a cpe ho do Airbusu. Frantisku, nedej se!

    OdpovědětVymazat
  93. ale západní a východní síť mají rozdílné kmitočty, takže si nemohou navzájem vypomoci.
    to ma dostalo, to som nevedel

    OdpovědětVymazat
  94. Japonsko je velká země, samozřejmě, že pokud jste byl cca 750 km od epicentra zemětřesení, nic moc jste nepocítil.
    To ovšem nemění nic na tom, že 500 km od vás je cca 3500 lidí mrtvých dalších několik tisíc nezvěstných a 450 000 v uprchlických centrech, domy v celých vesnicích byly smeteny a záchranné práce jsou stále v plném proudu.
    Pokud se chystáte do Tokia, vězte že ve špičkách se tvoří několikahodinové fronty u turniketů na nádražích a v určitých úsecích občas vlaky nejezdí vůbec. Na dálnicích jsou rovněž velké zácpy, takže cesty, které běžně trvají několik desítek minut teď trvají několik hodin. Vypadává elektřina, takže často lidé nemůžou pracovat, mají strach a jídla je málo, protože většina lidí se předzásobila (mají jídlo ve vanách a podobně). Třeba bývalý kolega z Tokia nemohl celou noc z pátku na sobotu kvůli otřesům spát a měl velký strach.

    Lidé mají strach, protože:
    a) Každý den je několik slabších otřesů a předpokládá se, že se 70 % pravděpodobností v nejbližších dnech přijde další velmi silné zemětřesní.
    b) Jaderné elektrárny nejsou plně pod kontrolou a existuje riziko, že dojde k uvolnění veškerého paliva do ovzduší. O velikosti tohoto rizika lze spekulovat, pokud se to ovšem stane, dojde ke katastrofě obřích rozměrů.
    Souhlasím s vámi, že v současné chvíli je radiace v rozumných mezích a riziko pro obyvatelstvo není velké, ale co bude zítra...

    Tóhoku šinkansen (nedávno prodloužený do Aomori) je vážně poškozen a nebude jezdit několik měsíců, možná i let...

    Tyto informace mám z první nebo z druhé ruky přímo od známých Japonců, protože narozdíl od vás se domluvím japonsky.

    OdpovědětVymazat
  95. Radiace neradiace, soucit nesoucit. Líbí se mi klasicky český přístup české filharmonie, která se nejspíš při příležitosti zemětřesení nechá zadarmo dopravit naší armádou http://bit.ly/h1IOT0

    OdpovědětVymazat
  96. Pohled, ktery poskytl Franta nemusí nutně situaci bagatelizovat. Ono to opravdu ze zpráv většinou vypadá mnohem hůř. Pořád je to strašné pro postižené a v takovémto rozsahu i pro celý ten národ kvůli následkům, nicméně pokud člověk není přímo něčím zasažen, může se jevit, že se opravdu nic neděje.

    Bydlím v oblasti na Moravě, kde byly nedávno povodně a jelikož máme dům, byť ne až tak daleko od vody, ale stále v relativně bezpečné lokaci, tak pokud to přeženu, kdyby mi nevypnul proud, pomalu bych si ničeho nevšiml a to ve vzdálenosti řádově stovek metrů ode mě padaly domy do rozvodněné řeky, nicméně já čistě z pohledu vlastního zážitku jsem to měl podobné jako Franta. Následky mě samozřejmě zasáhly jako člověka (mnˇě samotného v podstatě nijak), nicméně díky blízkosti jsem se vcítil do situace a snažil jsem se aspoň příspět nějakými financemi atd.

    Každopádně bych neodsuzoval Frantu jen proto, že popsal (a patrně pravdivě) své vlastní osobní zážitky, které se od toho, co prezentují média nutně liší.

    OdpovědětVymazat
  97. Franto vypadni dokud to jde! Vlada pro tebe posila vojenske letadlo!
    http://zpravy.idnes.cz/armada-vysle-do-japonska-dva-letouny-kvuli-evakuaci-cechu-pme-/domaci.asp?c=A110315_134432_domaci_jw

    OdpovědětVymazat
  98. pocitari to (ublognuti) moc zerou, asi nedostatek vlastnich problemu, tak je potreba to nekde sublimovat, myslim, ze anonym z 15. března 2011 11:04 to vystihl:
    "budte rad, ze v miste, kde jste prave nahodou byl, se zaplatpanbu nic vazneho nestalo"
    totiz tu disproporci v pravdepodobnosti byt na miste, kde se neco stalo, a na miste, kde se nic nestalo

    OdpovědětVymazat
  99. Precetl jsem Fukuv clanek. Asi trpim snizenou empatii, ale muzete mi nekdo poukazat na cast, kde se projevuje ta zminovana asocialnost a neodstatek solidarity? Jde o tu vetu, ze vetsiny Japoncu se to moc nedotklo, nebo jeste o neco jineho? Me to prijde jako naprosto vecna reportaz psana bez emoci, takove bych rad cetl bezne v novinach.

    OdpovědětVymazat
  100. Jan R. mi mluvi z me soucitici duse.

    OdpovědětVymazat
  101. V tomto videu zase lidé nevypadají tak klidně jak ve svém článku píšete...
    http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12735023

    OdpovědětVymazat
  102. Pokud autor popisuje vlastní zážitky, měl by to taky tak uvést a negeneralizovat:

    Naprosté většiny obyvatel Japonska se toto zemětřesení vůbec nijak nedotklo a naprostá většina by o něm dodnes nevěděla, kdyby jim o něm někdo neřekl.

    Pokud zaměníte Japonska za od Kansai na jihozápad, bude na tom možná něco pravdy. Uvědomte si, že jste zanedbal například 30M obyvatel Tokia a okolních prefektur, kterým se doma možná rozbil nějaký nábytek, vybíhali z budov při otřesech a večer se jich část neměla jak dostat z práce domů, protože žádné vlaky ani metro až do pozdních večerních hodin nejezdily a taxíků bylo málo.
    Jestli je pro vás 30M Japonců zanedbatelné číslo...
    To, že jste byl v Ósace, kde se vpravdě skoro nic nedělo, neznamená, že oblasti, kde se něco dělo jsou zanedbatelné.

    OdpovědětVymazat
  103. @Densha: A kolik procent tedy odpovida"naproste vetsine"? Panuje v teto oblasti nejaky siroce prijimany nazor?

    OdpovědětVymazat
  104. Mám pocit, ze většina z vás, co tu F.Fukovi spílají za výše uvedený článek, jste internetoví idioti bez prolinku na vlastní reálný život. Docela by mě zajímalo, nakolik s vámi pohnuly rozsáhlé povodně nedávných let v České republice, zda jste si místo chození do hospod a zábavy o víkendu udělali doma soukromou tryznu za oběti ve vyplavených Troubkách. Změnilo vám to nějak život? (otázka pouze pro čtenáře nezasažené povodní a to ani příbuzensky). Vsadím levé varle svého úhlavního nepřítele na to, že 90% z vás si s hladovým leskem v oku přečetlo zpravodajství renomovaných portálů jako je iDnes, Novinky a Blesk a pak hltalo aktuální záběry na Nově. A potom jste to vypli a s pocitem stěstí, že se to nestalo zrovna vám, jste šli dělat něco jinýho a klidně se i bavit. IMHO František Fuka nesnižuje tragédii v Japonsku, pouze předkládá obraz toho, že ačkoli si Japonsko trgédii uvědomuje, zároveň v nepostižených oblastech běží život dál (možná s drobnými komplikacemi - spoje, šetření energií apod). Fakt, že odsuzuje mediální masáž vašich polomozků, je přesně ten impuls, kdy jako retardované dítě, kterému berou oblíbenou morbidní hračku, začnete vytahovat ze šuplíku slova jako cynismus, hyenismus, debil a další podobná. Přitom jediné, co je na tom všem smutné, jste akorát a pouze vy.

    Hagen (h-gen@email.cz)

    OdpovědětVymazat
  105. Tady je zase nagutmenschováno...

    OdpovědětVymazat
  106. Hranici budeme hledat těžko, ale asi se shodneme, že na tom, že naprostá většina není třeba 70 % obyvatel...
    Přesné číslo neznám, ale rozhodně si nemyslím, že těch kterých se zemětřesení vůbec nedotklo, bylo víc.

    OdpovědětVymazat
  107. Kupoval sis spáteční letenku? Jestli ne, můžeš se vrátit armádním speciálem :-)

    http://zpravy.idnes.cz/armada-vysle-do-japonska-dva-letouny-kvuli-evakuaci-cechu-pme-/domaci.asp?c=A110315_134432_domaci_jw

    OdpovědětVymazat
  108. Nevšímej si těch mamrdů, co si myslí, že jsi náhodou byl na jediném místě v celém Japonsku, kde se nic nedělo. Co o tom ví nějakej blbec, co doma akorát ohryzává televizi? Maximálně může věřit médiím, které berou informace přes půl světa, spíš než jednomu člověku, který místo práce leze do zábávních parků. :P Thumbs up!

    OdpovědětVymazat
  109. @Densha: Souhlas. Jen jsem chtel poukazat na osemetnost manipulace s neoveritelnymi daty (~media) a nedefinovanou terminologii (~emoce).

    OdpovědětVymazat
  110. Zbyněk Kopecký15. března 2011 v 16:01

    Pane Fuko, tento článek je odporný útok na těhotnou ženu a vy za to skončíte v Pekle. Pro mě je to stejný zločin jako schvalování (nedejbože popírání) Holokaustu či prznění malých dětí.
    Btw. asi nebudu daleko od pravdy, když se domnívám, že právě kvůli prznění jste navštívil Japonsko.

    STYĎTE SE

    OdpovědětVymazat
  111. Mám pocit, ze většina z vás, co tu F.Fukovi spílají za výše uvedený článek, jste internetoví idioti bez prolinku na vlastní reálný život. Docela by mě zajímalo, nakolik s vámi pohnuly rozsáhlé povodně nedávných let v České republice, zda jste si místo chození do hospod a zábavy o víkendu udělali doma soukromou tryznu za oběti ve vyplavených Troubkách. Změnilo vám to nějak život? (otázka pouze pro čtenáře nezasažené povodní a to ani příbuzensky). Vsadím levé varle svého úhlavního nepřítele na to, že 90% z vás si s hladovým leskem v oku přečetlo zpravodajství renomovaných portálů jako je iDnes, Novinky a Blesk a pak hltalo aktuální záběry na Nově. A potom jste to vypli a s pocitem stěstí, že se to nestalo zrovna vám, jste šli dělat něco jinýho a klidně se i bavit. IMHO František Fuka nesnižuje tragédii v Japonsku, pouze předkládá obraz toho, že ačkoli si Japonsko trgédii uvědomuje, zároveň v nepostižených oblastech běží život dál (možná s drobnými komplikacemi - spoje, šetření energií apod). Fakt, že odsuzuje mediální masáž vašich polomozků, je přesně ten impuls, kdy jako retardované dítě, kterému berou oblíbenou morbidní hračku, začnete vytahovat ze šuplíku slova jako cynismus, hyenismus, debil a další podobná. Přitom jediné, co je na tom všem smutné, jste akorát a pouze vy.

    Hagen (h-gen@email.cz)

    OdpovědětVymazat
  112. ja teda holokaust schvaluju. Bylo by super vyřešit problém sýkorek cikanských

    OdpovědětVymazat
  113. FF tady jeste nakonec bude lincovan, ze se okamzite nezbalil a nejel do Fukusimy chladit reaktor ...

    OdpovědětVymazat
  114. Tohle je nejlepší diskuze za posledních milion let.

    OdpovědětVymazat
  115. Františku možná už bys měl kapku dospět a vymanit se ze své (byť léty velmi dobře nacvičené) pozice asociálního oportunisty, ať už jde o kontra v médiích nebo v Odvážných palcích. Ale zřejmě jsi se jako überkokot narodil a asi i jako überkokot dojdeš konce svojí existence v tomhle světě.

    Ondřej T.

    OdpovědětVymazat
  116. Fuka by proste mohl hrat v Big Bang Theory a zapadl by

    OdpovědětVymazat
  117. Tady je vidět jedna krásná (míněno ironicky) věc. Když masy jednou za uherák objeví článek/komentář, který náhodou není škokující, skandální, k pláči dojemný, zkrátka masmediální, jejich ultraploché HD mozečky to jednoduše nedokáží vstřebat a něco šokujícího a skandálního začnou kolem těch pár odstavců nabalovat. Až je to k pláči a dojemné, že pro tyhle ghůly prostě objektivní informace nemá žádnou informační hodnotu, dokud zůstává objektivní a fundovaná.
    článek se mi líbil. Nejsem asociál ani rasista, ani pravičák jak stehno atd. atp. Prostě se mi líbil.

    Szalooth

    OdpovědětVymazat
  118. Tyhle komentáře, jak je Fuka omezený, lidi, jste nějaké citlivky ne? Myslím, že je to prostě střízlivý pohled na věc. Autor rozhodně neuráží nebo nebo neříká, že se nic nedělo, natož nenaznačuje, že mrtví a příbuzní to berou ok. Zase si čtete, co chcete a dáváte debilní komentáře, nemůžu si pomoct. Vytrhujete z kontextu. To samé, jako když jsem před dvěma léty byla na Krétě, kde mělo letadlo 12ti hodinové spoždění a české zprávy z toho udělaly obrovský problém. To mě fascinovalo, opravdu, o cestující bylo postaráno, domů se dostali a stále nechápu rozhořčení. Raději si počkám a dočkám, než skončit někde ve skále nebo na dně moře. Další příklad nafukování médii. Nikdo netvrdí, že to není tragédie tam, kde byl velký postih.....omg, probuďte se a řešte své komplexy a potřebu se vybít třeba u psychologa O_O

    OdpovědětVymazat
  119. pamflet svejka z japonska, ktory definitivne demaskoval toho asocialneho kokota, zaseknuteho v puberte, v celej jeho krase.

    OdpovědětVymazat
  120. Zdravím Františku. Kamarádka, co cestuje v současnosti také v Japonsku (přesněji Nara, Uda a vnitrozemí) mi poslala podobně laděnou zprávu. Jediné, co bych z ní ale vypíchl je fakt, že Japonci jsou velice znepokojeni velikým zájmem zahraničních médií. Údajně je vidět, že by si rádi všechno vyřešili sami bez masivní charitativní pomoci, jelikož je to degraduje na úroveň zaostalých Haiťanů apod. Je pravda, že Japonsko není v hledáčku zpravodajů často a tohle je pro ně takový mediální šok. Jinak zemětřesení údajně probíhala již před dvěma týdny (alespoň ta citelná), takže na zděšené otázky z novinek.cz kdy už to proboha skončí odpovídám: "nikdy, japonsko leží na mořských riftech a zemětřesení tam byla a budou stále." Jinak jako kamarádce i tobě přeji šťastnou cestu a nenech se rušit při putování touto krásnou zemí.

    OdpovědětVymazat
  121. Tohle jsou moc poucne komentare. Neni se co divit ze je nase zpravodajstvi tak mizerne, kdyz se musi psat pro takovahle hovada.

    OdpovědětVymazat
  122. 16:27 / Nie, nie. Toto je najlepšia diskusia len odo dňa, keď si Boh dal Facebookový status "Rozhodol som sa obetovať svojho jediného syna za vaše hriechy" a Ježiš mu dal dislike.

    OdpovědětVymazat
  123. Trochu mi to pripomina situaci cca kolem r.1998, kdy jsem pobyval v Kuwaitu. Tehdy take byla tamejsi situace vazna(nikoliv asi tak jako ted v Japonsku), ale nikoliv tak kriticka jako zdejsi media prezentovala. K memu udivu mi chodilo nemalo emailu, zda jsme v poradku, ze jsme transportovani do Saudi, je vseobecna mobilizace apod. Realne tomu tak samozrejme nebylo, ale podarilo se jim nase pratele a blizke vystrasit.

    OdpovědětVymazat
  124. FF: Díky za pěkný článek, jsem rád, že jste ok.

    OdpovědětVymazat
  125. To je prdel tohle, cist ty paka co FF nadavaji za jednoduchou, emoci zbavenou a patrne realistickou zpravu... :)
    Tyhle lidi nikdy nedokazou myslet presne a jednoznacne, vzdy si budou vymyslet a probarvovat vyroky jinych svymi vlastnimi pohledy a vymyslenymi konstrukcemi... fakta jsou predse tak nudna a ma halucinacni predstava mi rika, ze je to jinak

    OdpovědětVymazat
  126. Ale to je to přece ta hlavní mystifikace, že blbnou česká média, to je v rozporu s tím jak ty zprávy vznikají. Primární zprávy prostě přichází z japonských médií a když japonský premiér prohlásí, že to je největší krize od roku 1945 tak to v zahraničí vezmou vážně. Pokud by japonské televize nezásobovali svět strašnými obrázky zkázy a totálně se odřízli stylem Severní Korea tak by se to jistě přešlo krátkým odstavcem a jednou ilustrační fotkou. Leč tak to není a japonská média se tomu výrazně věnují, to mezinárodní agentury vyhodnotí jako věc hodnou pozornosti a pak to přejmou česká média. Příčiny hledejte v původu nikoliv v důsledku.

    OdpovědětVymazat
  127. Ježišmarja, tady se zase vyrojila spousta absolutník kokotů. .Ten článek věcně popisuje realitu, jestli chcete EMO výlevy, přečtě te si blogísek nějaké puberťačky.

    Franto, díky za supr článek.

    OdpovědětVymazat
  128. Anonymní řekl(a)...
    "Richterova škála skutečně je logaritmická, ale nejedná se o klasický dekadický logaritmus ale o logaritmus při základu 30.

    síla 8 je tak 30x slabší než 9, síla 7 900x slabší než 9, atd."
    15. března 2011 9:48

    Oboje je pravda. Jedno se tyka aplitudy (10x pri zvyseni o jedna) a druhe (sqrt(1000) krat pri zvyseni o jedna) energie. Viz wikipedia.

    OdpovědětVymazat
  129. "Ježišmarja, tady se zase vyrojila spousta absolutník kokotů. .Ten článek věcně popisuje realitu, jestli chcete EMO výlevy, přečtě te si blogísek nějaké puberťačky.

    Franto, díky za supr článek."


    dalsi svejk a zrac hoven toho curaka "zarvavo 20K lidi, ale mne je FAJN !!!"

    OdpovědětVymazat
  130. Mam pocit, ze ty nenavistny komentare pisou dva lidi, ktery asi :) jinak diky, vidim to s medialnima mrdkama podobne. Kdo nekdy necemu rozumel a precetl si o tom clanek v novinach, tak se urcite taky chytal za hlavu. Proste vetsina novinaru jsou normalni zamestnanci a podle toho se chovaji.

    OdpovědětVymazat
  131. pro FF : Díky za článek, oproti těm, kteří tě tu kamenují, jsem pochopil důvod, proč byl napsán.

    OdpovědětVymazat
  132. Jen nevědomej krypl může něco takovýho spleskat :o)..Jsem zvědavej, kdyby byl autor domorodcem na místě nehody, co by dělal a jak by ftipkoval..Myslím, že by byl posranej na půl života dopředu. Nasgol

    OdpovědětVymazat
  133. Tady je to koukám samej anonymní kokot :))))))

    OdpovědětVymazat
  134. Nevim proc panikarite. Staci se skrcit a prikryt.

    OdpovědětVymazat
  135. Anonym 15. března 2011 18:24:

    Kdyby byl autor na místě nehody, psal by, jaké to je na místě nehody. Vzhledem k tomu, že je v Osace, píše jaké to je v Osace.

    RubensBagr

    OdpovědětVymazat
  136. Bushko Bryndová ty musíš být ale riadna piča.

    OdpovědětVymazat
  137. FF: velmi pěkný článek
    Bushka Bryndová: chtěl bych vidět Tvůj profil - podle Tvého příspěvku je velmi podobný logu automobilky renault

    OdpovědětVymazat
  138. Předrahý, mocný a heroický Fuko! Víme, že trocha cynismu občas není na škodu. Vy to už ale přeháníte. Nejsme debilní, dokonce i my v Česku si sháníme informace na jiných serverech než idnes.cz, tn.cz a novinky.cz. Dokonce i my zde umíme nějaký ten světový jazyk a jsme schopni si informace vyzdrojovat odjinud. Oceňuji Vaši snahu být politicky nekorektní, což je teď velice v módě, ale jinak bych od Vás kůrku nevzal. Článek je arogantní, namyšlený, "světácký", a vlastně hloupý. A nemyslím si, že člověk který to napsal, bude jiný.

    Richard Bureš

    OdpovědětVymazat
  139. http://www.blisty.cz/aut/277/bio.html

    ROFL!..je to Renault..

    OdpovědětVymazat
  140. Problem je ze zahranicni media vytvareji jeste vetsi bubliny a pretvareni reality nez ty nase...a to i ty "seriozni"..

    OdpovědětVymazat
  141. Richard, Fuka je mentalne 12 rocne dieta, usoplene, neuroticke asocialne dieta, este aj v tejto chvili sa ON - dobre bavi, je "nad vecou", ubohy idiot vo vecnej puberte.

    OdpovědětVymazat
  142. ja jsem "ubohy idiot vo vecnej puberte"!...ne ja jsem "ubohy idiot vo vecnej puberte"...my vsichni jsme "ubohy idiot vo vecnej puberte"!..

    OdpovědětVymazat
  143. Zdechněte už Slováci! Máte málo vlastních kokotov, že furt lezete na západ?

    OdpovědětVymazat
  144. chodime sa tu pozerat aj na vasho kokota, kokota co sa zoci voci bezprecedentnemu utrpenie "ma fajn" a je v pohode.

    OdpovědětVymazat
  145. Frantův psycholog: "Aspoň jste se mohl tvářit, jako že vám na těch japončících záleží!"
    František: "Chtěl jsem jenom uklidnit lidi, kteří mi posílali hysterické zprávy, obávající se o moji bezpečnost. Ale pokud myslíte, že čtenáři mého blogu více ocení můj pláč, dám na vaši lékařskou radu."

    (Parafráze rozhovoru dr. McCoye a Spocka z posledního Star Treku.)

    OdpovědětVymazat
  146. No tak jo, bezprecedentní utrpení no. Vlastně je to vůbec první zemětřesení s obětmi na životech v historii :(
    Kurva Františku trp trochu! Když nic jinýho, tak aspoň Slovák zaleze

    OdpovědětVymazat
  147. http://video.google.com/videoplay?docid=5815512990731300420&hl=cs
    keby niekto mal chut to dalej rozoberat.......
    P.S. esteze FB mame, a mozme zaujimve veci aj v SK citat......
    obcas neuskodi aj komentaar cloveka mimo hlavnych medii

    OdpovědětVymazat
  148. Me osobne teda tento clenek neurazi, chapu co chtel autor rict. pri prvnim zpravodajstvi jsem taky panikaril, pri telefonatu rodice do tokio jsem byl uklidnen.
    naopak, tim ze pan Fuka je nyni v Japonsku, pomuze tim moji zemi vice, jak vetsina novinaru tim co pise.

    OdpovědětVymazat
  149. dalsi ritolez, len zer tie hovna svejku.

    OdpovědětVymazat
  150. Asi jsem neinformovaný blb,ale já teda až do přečtení tohoto skvělého nestranného článku neměla pocit, že v našich mediíích je nějaká hysterie. Viděla jsem nějaké záběry situace, jak se postupně vyvíjí, nějaké rozhovory s místními lidmi a slyšela o počtech mrtvých, zraněných, pohřešovaných a postižených lidí, tak jak se tato čísla postupně upřesňují. Kromě těch, kteří s atomovou energií nesouhlasí už pro její podstatu, jsem nezaznamenala ani žádnou hysterickou obavu z těch poškozených elektráren, pouze ze světových agentur a od japonských představitelů přejímané informace o míře zamoření.

    OdpovědětVymazat
  151. http://www.topky.sk/cl/11/1245629/Nuklearna-apokalypsa-Elektraren-je-v-bozich-rukach-zachranari-usli-pred-radiaciou-

    teraz je ten spravny cas na hysteriu, cernobyl moze byt oproti tomuto iba mala prskavka, fuku ignorujte, raz chuj - navzdy chuj.

    OdpovědětVymazat
  152. http://www.sme.sk/c/5807443/ziarenie-vo-fukusime-je-pre-zamestnancov-uz-privysoke.html

    jadrovka je ponechana osudu, vybuch ala cernobyl a masivne zamorenie japonska je vysoko pravdepodobne, kokot fuka je v pohode a ma sa fajn, on a vsetci japonci o celej kauze vlastne ani nic nevedia, je to ale chuj blby.

    OdpovědětVymazat
  153. N´Gulo Okumbolo15. března 2011 v 19:32

    Tady je plne prispevek proti pirati ale treba se koukat i z jina strana. Ja pochazim ze Somalsko ted ziju v Ceska republice v ramci socialni program. Rusove mi potopili rybarskou barka. my se taky musime nejak zivit. Kazdy vidi lod a hned pry pirati.

    OdpovědětVymazat
  154. Pokud je elektrarna v bozich rukach, tak to jsme definitívne v prdeli...

    OdpovědětVymazat
  155. Pane Fuka to, že česká média jsou nekvalitní víme snad každý. To, že média obecně ukazují záběry s postižených oblastí nikoli z celého státu (jak si někdo dělá kafe kupříkladu). Vědí to i malé děti,škoda že Vás to vedlo k napsání takového článku.
    Zemřelo tam a trpí tam příliš mnoho lidí a myslím si, že se to svým způsobem dotkne celého Japonska /minmálně ekonomicky a sociálně/.
    Stydím se, že jsou na světě lidé, kteří nemají tu trochu úcty, aby rozvážili svá slova nat tragedíjí tisíců jiných lidí.
    To, že se Vám nic nestalo neznamená, že cituji Vás "Naprosté většiny obyvatel Japonska se toto zemětřesení vůbec nijak nedotklo a naprostá většina by o něm dodnes nevěděla, kdyby jim o něm někdo neřekl."
    Zvláště nijak nedotklo ... to Vám řekla ta většina Japonců, že si tu dovolujete mluvit jejich jménem??

    OdpovědětVymazat
  156. Franto, ty "neuvěřitelné píčoviny, co se objevují v českých médiích" - neuvažoval jsi někdy o tom, že to sedí i na leckteré tvoje "filmové recenze"? :)

    Jinak Franta je prostě CVUT-ák, žádný filozof či empatik. Nechápu, že to někoho překvapuje, vždyť je to dávno známo.

    OdpovědětVymazat
  157. Co je asociálního a idiotského na tom, když někdo dovede na tu situaci nahlížet bez patosu a hysterie tak, jak se to doopravdy stalo??? Každý může soucítit se zemřelými a jejich rodinami, nicméně to je příroda a prostě se to stává - nicméně je nutný tenhle přemrštěný pozérský soucit, který není nic jiného, než hlasy vlastního svědomí??? Vám všem, moralisti, je osud těch Japonců taky celkem vzato šumák, jen si to přiznejte. A tyhle kecy o tom, jak je pan Fuka necitelný a jaká je to hrůza, beztak vedete jen proto, abyste ulehčili svému egu. Je to naprosto to samé, jako když někdo řekne "Nejsem rasista, ALE...". Používejte mozky a nevypouštějte patetický kydy jen proto, že to je společností vyžadováno a pozitivně přijímáno.

    OdpovědětVymazat
  158. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  159. "Co je asociálního a idiotského na tom, když někdo dovede na tu situaci nahlížet bez patosu a hysterie tak, jak se to doopravdy stalo???" - no asi to, že nahlíží bez patosu ale s jakousi špatně skrývanou samolibostí. Popisuje nám ubohým čecháčkům se špatným zpravodajstvím a neschopným vlastního názoru něco, co se dělo daleko od něj. Ale vzhledem k tomu, že i sami klidní a neemotivní Japonci si začínají stěžovat na nedostatečné informování ze strany státu a berou útokem letiště, tak možná všeználek, co napsal tu zprávu o tom, jak jsou tam vlastně všichni děsně happy a jezděj dál na kolotoči, nemá dostatek relevantních informací.

    OdpovědětVymazat
  160. obhajujes kokota, neurotika a sociopata vo vecnej puberte, potom si sam kokot.

    OdpovědětVymazat
  161. Mr. Fuka, rozbil jste na padrť informace od medií a rozzuřený dav dychtí po vaší krvi, pač jinak by musel přiznat, že to zase jednou sežral i s navijákem => Nepřípustné ponížení!

    Pro kretény: FF nebagatelizuje utrpení Japonců které ta vlna zasáhla, bržto řeže do informačních demagogů s působením v ČR. Howgh.

    OdpovědětVymazat
  162. po precitani 161 prispevkov mam pocit, ze niektori diskutujuci citali iny clanok ako ja. menovite ide o busku bryndovu a vsetky jej klony.

    OdpovědětVymazat
  163. Já jsem skutečná Bushka Bryndová a zjistila jsem, že se za mne zde někdo vydával s poněkud podivným a vulgárním komentářem. Takže to nejsem já, a prosím provozovatele této stránky, aby veškeré komentáře zde učiněné mým jménem okamžitě odstranil, jinak proti němu podám trestní oznámení! Připomínám, že je právně odpovědný za hanobení lidí na svých stránkách. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  164. kurva, kto má čítať tolko komentárov :(

    OdpovědětVymazat
  165. Buschka: ať je to jakkoli, tak chcípni a smaž se. V tomhle pořadí. A můžeš mě zažalovat.

    OdpovědětVymazat
  166. mna nezaujima ako sa bavi clovek v Osake, mna zaujimaju ludia pri pobrezi na severe krajiny!

    OdpovědětVymazat
  167. Dneska to tu teda zije :-) Clanek dobry, kdo chce, pochopi ho tak, jak ho FF zamyslel a pohorsovat se urcite nebude.

    OdpovědětVymazat
  168. Bushko z Fejzbuku: a to jsem si myslel, že Tvůj první příspěvek je renault největší... Není. Teď jsi větší renault.

    OdpovědětVymazat
  169. I thing these f----ng Japs are scamming us! I have just checked Google StreetView and EVERYTHING IS OK!

    OdpovědětVymazat
  170. úplně vidim fuku jak se v japonsku tlemí, že jeho web objevili retardi z novinek a idnesu...a slováci

    OdpovědětVymazat
  171. Jestli se tahle diskuze dostane přes 200 příspěvků, otevřou se dveře do jiné dimenze.

    OdpovědětVymazat
  172. To ze Frantiskovi nazory sou jine je obecne znamy fakt a taky duvod proc sem vetsina lidi chodi.
    Zajimave je ale sledovat reakce lidi, kdyz je jim servirovana odlisna realita od te, kterou dostavaji od svych "duveryhodnych" medii jako je Blesk a Idnes.

    OdpovědětVymazat
  173. sociopat fuka je pre teba TEN doveryhodny zdroj, svejku, smutne, velmi smutne, daj pozor nech si od jeho hoven neumazes bradu.

    OdpovědětVymazat
  174. Na ČT jdou Samotáři, kde bude skupina Japonců co jim je fajn.
    Takovou provokaci bych od veřejnoprávního média nečekal!
    Hamba

    OdpovědětVymazat
  175. Prozatím nejlepší článek na tomhle blogu. Hlavně ty komentáře mají svoje kouzlo a navíc se nám tu rodí nová hvězda - Bushka Bryndová. Možná JUDr. PhDr. Mgr. et Mgr. Henryk Lahola by mohl pomoci s žalobou.
    Japoncům každopádně hodně síly a štěstí.

    OdpovědětVymazat
  176. Hrozne me bavi predstava, jak se tu vsichni ti mravokarci spravedlive rozciluji a pozaduji fuxoftovo odstoupeni z funkce bloggera, zatimco on si v Japonsku vesele drandi na horské draze.

    OdpovědětVymazat
  177. článek se mi velmi líbil, máte podobný smysl pro humor jako já. Nicméně na tzv. "ilustračním obrázku" je Mojžíš, před kterým se rozestupuje Rudé moře. To jsem nevěděl, že to byl Japonec.

    OdpovědětVymazat
  178. Pořád čekám, kdy začnou kolovat anekdoty na danou situaci. Smějící se bestie se zatím nějak drží zpátky :-/

    OdpovědětVymazat
  179. Pardon ,ale musím souhlasit s těmi , kteří si myslí, že jste asociální a bagatelizujete.
    Fakt, že jste v Osace (good for you)
    ještě neznamená, že se nic nestalo.
    Všichni ví, že Japonci neberou zemetřesení tak vážně.Tady nejde o otřesy,ale o samotnou tsunami,na kterou nikdo nebyl příliš připravený, puls, když se podíváte na celou oblast, která byla zasažena, tak uvidíte ,že málokde byla možnost uniknout, protože je to jeden velkej Kolín !
    Druhý Černobyl to opravdu nemůže být ,protože Fukušima používá trochu jiný systém chlazení, ale to neznamená, že lidé nemají mít obavy .
    Když jsem si tak četla ten Váš příspěvek , tak jsem si říkala, jaký pohled by jste na to asi měl , kdyby jste právě přišel o dům, neměl peníze na jídlo, nevěděl kde jsou Vaše děti a příbuzní ...
    Lidem jako Vy bych přála , aby jeli pomáhat odklízet trosky a zjistit, co to znamená bezmoc ...
    Pak bych chtěla číst Váš další příspěvek .

    OdpovědětVymazat
  180. Ale tak všichni, kdo Frantu osobně známe, víme, že je to asociál s otřesným smyslem pro humor, tak nedělějte vlny, tím ho nepřekvapíte.

    OdpovědětVymazat
  181. Tahle diskuse rozjasnila celý můj den. Takhle jsem se už dlouho nepobavil. Díky všem zúčastněným!

    OdpovědětVymazat
  182. Čo je banálnejšie, než problémi cudzích ľudí? (Pinhead)

    OdpovědětVymazat
  183. Paní Bryndová je vtipná i jinde, čím dál víc lidí si na její otřesné chování stěžuje. Já chci být taky zažalovaná :-D M.

    OdpovědětVymazat
  184. "Vy jste také Bushka Bryndová?"
    "Všichni jsme Bushka Bryndová."

    OdpovědětVymazat
  185. Hlavně paní Bushko pozor, aby vás taky někdo nezažaloval, už hodně lidí na FB si stěžuje na vaše otřesné chování a ne každý se tomu jen zasměje ;-) Ale už mlčím, já jsem strašně neinteligentní na jakékoli diskuze :-D

    OdpovědětVymazat
  186. tak Fukušima se nam dostala na stupen sest... coz se uz k Cernobylu celkem blizi (ten byl stupen 7)... preji autorovi pekny pobyt v Tokiu... stejne bude nakonec utikat jako vsichni ostatni a tenhle clanek bude jen hořkou asocialni kapitolou jeho blogerskeho zivota...

    OdpovědětVymazat
  187. Anonym z 15. března 2011 19:36 to pekne vystihnul.

    OdpovědětVymazat
  188. Khaaaaaaaaaaaaaaaaan!

    OdpovědětVymazat
  189. Bushkááááááááááá!Get some!..
    I'll tell you why, it's lack of pussy that fucks countries up, lack of pussy is the root fucking cause of all global instability, if more hajis were getting quality pussy, there'd be no reason for us to come over and fuck em up like this, cause a nutbusting haji, is a happy haji.

    OdpovědětVymazat
  190. Bushka barada nikto!!

    OdpovědětVymazat
  191. Na těchto článcích je pěkně vidět jak je Fuka inteligentní a jak celkový smysl a obsah pochopí jenom někdo, kdo se nad tím fakticky zamyslí a je mentálně schopen téma a Frantovy myšlenky obsáhnout. Takových je v diskuzi menšina.
    Pseudohumanismu ZDAR!

    OdpovědětVymazat
  192. Jako Whow...

    http://img2.moonbuggy.org/imgstore/legendary-thread.jpg

    OdpovědětVymazat
  193. Děkuji za článek, pane Fuko. Náhodou jste byl mi objeven známým přes FB a s chutí jsem četl Váš článek a s nechutí a údivem některé příspěvky v rozpravě pod ním, zejména té ženské části - jak už to tak bývá. K tomu já říkám: "Jen tak dál, jen houšť!"

    Z Česka zdraví JK. :-)

    OdpovědětVymazat
  194. pre konstruktivnych, aktualne informacie:

    http://park18.wakwak.com/~weather/geiger_index.html

    http://www.sujb.cz/?c_id=1079

    http://gakuranman.com/great-tohoku-earthquake/

    OdpovědětVymazat
  195. HAHAHAH quotes from generation kill ...
    this is the best thread ever

    OdpovědětVymazat
  196. 4chan to muze zabalit, na tuhle diskuzi zdaleka nema:)

    OdpovědětVymazat
  197. Vsetkym co sa tu rozculujete nad cynizmom autora. Cynizmus je uplne normálna obranna reakcia na nasu preemotizovanu dobu. Ak vam nema j*bnut ze niekde niekto zhorel, ze sa zabil otec 4 deti a ze uniesli a zneuzili dievcatko, bud musite nesledovat "spravidajstvo" alebo byt cynik

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.