3.10.23

Audio recenze: Peníze těch tupců [Dumb Money] - 60%

Bizarní skutečný minipříběh byl Hollywoodem přetaven do čehosi s "vyšším posláním", nad čímž by většina aktérů toho minipříběhu asi kroutila nevěřícně hlavou. Kromě toho má tento film specificky antičeský problém v tom, že je strašlivě ukecaný a točí se převážně kolem lidí, organizací a činností, ve kterých se většina Čechů vůbec neorientuje a nikdy o nich neslyšela (přičemž film skoro nic z toho nevysvětluje). Je to ale velmi slušně řemeslně natočeno.

22 komentářů:

1. Je to ten film o wall street bets subforu na redditu a akciich gamestop? Tato informace by v odstavci mohla zaznit misto Fukovejch subjektivnich dojmu, ze o tom 'vetsina cechu' nikdy neslysela. Ja si naopak myslim, ze o wsb vetsina Cechu, kteri znaji reddit.com, vedi co je to GameStop, pripadne nepisi na novinky 'bitcoin je letadlo' slysela. Paklize Fuka radi do 'vetsiny Cechu' i kojence a vidlaky, co chodi do kina jednou za pet let na noveho Trosku, tak pak ano, ale toto by se dalo nalepit na uplne vse. Napriklad vetsina Cechu nevi, co znamena zkratka GTA - tato informace bude zcela jiste take fukologicky pravdiva.

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu proč jsi to napsal tak, jak jsi to napsal. Osobně se zajímám o hry a veškeré dění kolem nich od '80 let. Vím o jaký materiál se jedná. Nicméně v tomhle má Franta pravdu. Drtivá většina Čechů skutečně nebude vědět, která tluče. Minimálně polovina Čechů (spíš víc) si stále myslí, že hry jsou takové ty věci jako Vlk chytá vejce (digihry) nebo maximálně něco o 10 pixelech. Většina lidí má stále '90 dojmy. Jako že hry jsou jen ztráta času, nemají kvalitní (vážné/meta/filozofické) scénáře, špičkovou orchestrální hudbu a fotorealistickou grafiku a že jsou na úrovni, řekněme, maximálně Dooma II. Bohužel. Nemají ponětí, že to gargantuovský byznys, kam se to celé hnulo a kolik do toho teče miliard. Stačí se podívat na to, kolik Čechů absolutně nemá ánung o tom, kdo je to streamer/influencer. A když lidí nemají přehled ani v byznysu, kde tečou denně miliardy a 15leté děti vydělávají měsíčně jako celý zbytek rodiny dohromady, tak chtěj potom po Češích, aby věděli, co je to GTA, natož Reddit, akcie Gamestopu atd. Hry jsou u nás stále považovány za tu "nesmyslnou aktivitu k ničemu", u kterých se jen tloustne, hloupne a vypadají jako Pong. Takže zde fukologika neselhává.

Vymazat
    2. GTA je tak notoricky znama znacka, ze uz to musi znat opravdu vysoke procento lidi pod 40 let. Chtel jsem tim dat najevo, ze tuto fukologiku, kdy 'vetsina Cechu nevi, ze...' muzes aplikovat na prakticky vsechno, co neni Karel Gott, Lucie Bila nebo trilogie Slunce Seno. Vetsina Cechu a vetsina lidi na svete obecne jsou proste idioti. To neni nejakej vykrik do tmy, ale holej fakt. Vetsina Cechu (lidi) ma podprumernej az prumernej intelekt, kdy prumernej intelekt porad znamena, ze je ten clovek idiotem, ktery ma minimalni vseobecny rozhled. Proto napriklad nebude nikdy poradne fungovar demokracie a dalsi statoveke vynalezy (to uz je na jinou debatu).

Kazdopadne, ze vetsina lidi jsou idioti a nic neznaji neznamena, ze tento film nezaujme vetsinu z tech nadprumerne inteligentnich, kteri maji jen povrchni pobedomi o akciich.

Z podobneho ranku je treba film Big Short, ktery s Mad Maxem povazuju za nejlepsi filmy 2015, ale myslim, ze 'vetsina Cechu' asi nebude vedet, o co v Big Short jde a myslim si, ze 'vetsina Cechu' ani netusi, kdo je to Mad Max a uz vubec netusi, kdo je to George Miller.

Tento film, proste neni pro 'vetsinu Cechu', ale svoje publikum si jiste najde, zvlast v America, kde je nakup akcii soucast kultury a o GameStopu a story kolem WSB asi slysela 'vetsina Americanu' vcetne tech nejvetsich tupcu.

Kazdopadne, ze o tom vime my tady je asi dostatecnym dukazem, ze Fuka Cechy dost podcenuje ve svem perexu.

Vymazat
    3. Co se tyce her v CR, asi to bude na svete vsude stejne a vic jak polovina lidi nena sajnu, ze jsou to jiz kulturni dila, kde se toci vetsi penize nez ve filmu a hudbe.

Ale na druhou stranu progres je to uz obrovskej, Mafia, Beat Saber a naposledy Kingdom Come asi ukazaly i mnoha prumernejm lidem, ze hry se posunuly daleko od vlka a zajice. Vavru si zvou jako celebritu do show Jan Krause, kde i vidlaci vidi, ze vyvojar je multimilionar, miliardar mu do vyvoje lil prachy (v devadesatkach obtiznejsi) a vesnicani v okoli obci, kde se Kingdom Come odehrava, zaznamenaji exponencialni narust turistu ze zahranici, kteri absolvuji Kingdom Cone poznabaci trasu. Tyhle drobnosti i u obycejnych lidi ukazuji, ze hry uz nejsou joke.

V Polsku je to jeste dal diky CDPR, kterej vydelava miliardy dolaru a Witcherovu podobiznu ze hry cpou i na posotovni znamky.

Vymazat
    4. Takovejch slov a přitom základní myšlenka tak strašně mimo mísu tvl.

Vymazat
    5. Proc mimo misu? Fuka se snazi lidi presvedcit, ze nevi o problematice filmu nic, ja rikam, ze jich bude dost, kteri o tom dost vi. Zvlast muzi 18-45 dejme tomu, na ktere film bude cilenej. Vetsina Cechu a dost mozna ani Fuka nevi, kdo je to Mr. Beast, ale kdyby o nem vznikl film, byl by to v Cechach hit mesice, tudiz to, ze 'vetsina Cechu' neco nezna vubec nevypovida o kvalitach nametu filmu a rozhodne nema vyznam to ve filmove recenzi zminovat jako negativum, protoze cilovka, na ktere dilo miri, to znat bude.

Fuka vicemene ventiluje nejakej svuj subjektivni dojem jako nejakou objektivni myslenku. Proc je film anticesky? Fuka napriklad nevi, kdo je to Pavel Nedved, podle stejne logiky by tedy film o Nedvedovi mel byt 'antinerdovsky, protoze vetsina obrylenych nerdu nevi, kdo je Pavel Nedved'
      Ve skutecnosti se ale najde jiste dost obrylenych nerdu, kteri jsou zaroven i fanousky fotbalu a Fukovo tvrzeni by tedy bylo zavadejici a mozna i lzive.

Vymazat
    6. Nestačím se divit, jaký sračky tu chlapci z AA melou. Lidi jsou idioti, jenom protože neznají nějakej americkej virtuální import? Češi si v roce 2023 myslí, ze hry jsou stále na úrovni sovětské digihry? Všechny ty vaše hlody jsem nečetl, ale podle mě jste největší idioti vy.

Vymazat
    7. Idioti jsou lidi bez vseobecnyho rozhledu, kteri nedavaji pozor na prilezitosti. GameStop je sit americkejch kamennejch obchodu s pocitacovymi hrami, ktera byla drzena za koule wall street investorskejma skupinama prostrednictvim takzvanych shortu a jeji valuace byla tusim pod miliardu. Chudy noumove na redditu investujici bez myslenky pak dostali napad, ze jich je v subforu docela dost a kdyz kazdej za litra koupi akcie GameStopu (nebo za vic penez), shortujici (spekulujici na pad ceny) megafirmy se dostanou do obrovske ztraty a budou nucene akcie prodat, cimz vystreli cenu jeste vejs. Ve vysledku akcie vystrelila z 6 dolaru za kus na 250 dolaru za kus v radu dnu a spousta tech cucaku z redditu byli najednou milionari na ukor kravataku z wall strýtu. Vedle bitcoinu a akcii tesly asi nejlepsi prilezitost v poslednich letech jak rychle zbohatnout. Kdyz nekdo jako Jan Hromsky nekouka, co se na svete deje, tak tito lide zustanou navzdy chudaky. Ale divim se, namet filmu by se mel mistnim komousum jako Liska ci Hromsky libit.

Vymazat
    8. Pojď, Jene, pouč nás, jak je to doopravdy.

Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Grand Tour de Anal. Jak napsal Wilda Šetnerů: Nudná kokosovina pre líšky. Mimochodem, nevíte, co mají SLováci neustále s těmi kokosy? Proč všude říkají "tý kokos"? To je něco jako naše "ty vole"?

Vymazat
    2. Well, "ty kokso", "ty kokos", "tykks" je ekvivalent k "ty vole", "tvl" etc..

Vymazat
    3. Protoze Slovaci radi koks a film Kokosy na snehu.

Vymazat
  3. Uvidíme. Kauzu akcií Gamestop jsem tenkrát tak nějak okrajově sledoval, popravdě, bylo dost těžké si jí nevšimnout, protože to bylo fakt něco. Na film se těším, vyšší poslání nějak přežiju.

OdpovědětVymazat
  4. František, zdá sa, že si lehce konsternován(?). Aj ja by som bol na tvojom mieste. Pretože podľa popisu to vyzerá na ďalšiu ľavičiarskú sračku. Súhlasím, že tento neomarxistický BOJ je otravný ako kolonoskopia a deformuje realitu podľa fantázie a potreby. Ako tvrdý kapitalista a vlastník továrne v balade Oči topičovi stojím rozhodne na tvojej strane..

Inak AOC je imo rovnaká Πča ako naša Zuzana alebo vaša Markétka. Trochu ma zaskočilo, že politicky antikorektné skupiny nie sú na IRC, ale na reddite, kde je všetko archivované a verejne prístupné(?). A už len kvôli Danovi si to pozriem - keďže v Prisoners zahral skvele Diskutera..

OdpovědětVymazat
  5. Apropó, kamarát tiež obchodoval na burze a zrovna takto na jeseň prišiel o všetky pozície - o pár dní sa zavesil na klučke dverí.. #nojoke

OdpovědětVymazat
  6. Franto, to znie ako príležitosť napísať dlhý zasvätený text, jediného Čecha ktorý tomu rozumie.

OdpovědětVymazat
  7. Kašlete na Gamestop, tepláci, a radši sledujte proces s SBF.

OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.