18.6.25

Co je horší než AI tech support? AI tech support outsourcovaný do Indie!

(Tento post není o filmu)

Znáte jistě Kafkův "Proces", Adamsova "Stopařova průvodce po galaxii" nebo Gilliamův film Brazil. Téma rozbujelé byrokracie, která komplikuje řešení čehokoliv, je velmi vděčné. Ale dnes, kdy se tyto procesy přenesly do online chatů, kde jsou aktivně rozdmýchávány za pomoci AI chatbotů a cizinců, kteří se s vámi baví pomocí strojového překladače (používajícího česká slova "Áno" a "Ďekujeme"), bylo dosaženo dokonalosti.

Včera jsme si koupili vysavač Dyson a zodpovědně jsem se ho pokusil zaregistrovat na oficiálních stránkách, jak mě důrazně upozorňoval přiložený leták se sériovým kódem výrobku. Což nešlo, protože stránka hlásila, že "tento kód není validní". Klikl jsem tudíž na "WhatsApp chat s naší podporou" a započal úžasný příběh:

Sérii screenshotů nutno rozkliknout, případně kliknout sem pro velkou verzi.

Pointa: Podařilo se mi nakonec sehnat lokální české telefonní číslo Dysonu a tam mi řekli, že vysavač nikde registrovat nemusím a v případě reklamace mi stačí faktura od Alzy.

23 komentářů:

  1. Ďekujeme, pobavili jsme se. A vytvoření účtu u společnosti Dyson dopadlo dobře, to se může hodit.

    OdpovědětVymazat
  2. Dlouhé letní večery Fukaům utíkají jedna báseň.

    OdpovědětVymazat
  3. Ach jaj.. toto je typická začiatočnícka chyba. S podporou zásadne komunikujem tak, že niečo podstatné pri tom robím, aby ma 5 min. čakanie na odpoveď nenasralo. Proste keď to pípne, viem, že niečo odpísali, zareagujem a vrátim sa k podstatnej činnosti. Tvoj postup je návod k nešťastiu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale co kdyzje to obracene a ty jsi duchodce Fuka a deset minut neodpovidas na otazku, jestli jsi stale online? Zatimco na podporu ceka dalsich 10 zakazniku?

      Vymazat
    2. Anonyme: Nekrm trolla...

      Vymazat
    3. Nekrm Slováka, stačí, že je živila EU a teď už je krmí i Rusko. Nenažraný národ.

      Vymazat
  4. Mne spíše zaráží, že se Franta domáhá 5ti leté záruky na stránkách Dysonu, i když ti s tím nemají nic společného a správně mu tam zadali 2 letou. Dle té faktury si dokoupil u Alzy službu "Pojištění prodloužené záruky +3 roky", tzn ty další 3 roky si řeší Alza sama, s Dysonem to nemá nic společného a chudák AI z toho byla celá zmatená.

    Osobně to znám z té druhé strany, 8 let jsem dělal šéfa takové podobné prodejny a ze strany regionálních manažerů (a výše) byl na tyhle služby vždy obrovský tlak, protože je to vlastně čistá marže pro firmu (zákazník zaplatí hafo peněz navíc, často i více, než je samotná marže z originálního produktu... a přitom v 99% už se ten zákazník s tou pojistkou/prodlouženou zárukou apod nikdy nevrátí, takže easy money). Takže pokud nechcete z nějakého důvodu udělat prodejci radost, tak nebrat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je samozřejmě první věc která mě vždycky u objednávky napadne, proto nikdy ani neuvažuju že bych nabídku prodloužený záruky využil. Ale někdo je holt ještě naivní a nezkušený.

      Vymazat
  5. Koupit vysavac Dyson byla nejvetsi chyba meho zivota. Je to zkurveny smejd!

    OdpovědětVymazat
  6. Já používám lopatku a smetáček. Lopatku ex-přítelkyně. Docela to protáhne záda, ale máme doma čisto. Nikde jsem náčiní neregistroval. Je to chyba?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Používáš pravou nebo levou lopatku?

      Vymazat
    2. Levou lopatku pritelkyne.

      Vymazat
  7. Tomu nejde až tak uvěřit - nemyslím sdělení o AI a podpoře, ale to, že si někdo koupí za 3k prodlouženou záruku, proboha proč? Ale celkově to působí, že kdybych nevěděl, že to psal FF (tj. člověk co online světu rozumí), myslel bych si, že to celé je psané nějakým smolným českým mimo vesnici dezorientovaným důchodcem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro bitcoinoveho milionare jsou 3k par haleru

      Vymazat
    2. *člověk co se tváří, že online světu rozumí

      Vymazat
  8. mam velke pochopeni, neco podobneho jsem zazil s Emirates, kdyz mi v Singapuru ztratili zavazadlo. Ale jelikoz jsem tam byl na sluzebce, tak vecer u piva jsem se konverzaci s chatbotem, nasledne online podporou z Filipin slusne zabavil. vysledek, rozbity kufr mi nasli a dovezli s 2 dennim zpozdenim, nove nakoupene veci mi nastesti pokryla pojistka od banky, ktera to nasledne vyresila s leteckou spolecnosti (i kdyz jestli museli jit cestou stejneho pekla, tak potes) a za rozbity kufr mi donesl manik z Emirates cash primo na letiste. Dodnes tuto vyhru nad aparatem bootu/call center specialustu povazuji jako velke vitezstvi :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Vysavače Dyson jsou ta nejlepší věc od objevu Zx Spectrumu. Franto! Zabanuj ty trolly!

    OdpovědětVymazat
  10. Františku, to jsi byl ale na špatné stránce! Dyson V15s Detect Submarine™ je dieslová PONORKA třídy Dyson! 15 generace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli Alza dává prodlouženou záruku i na ponorky, tak to se rozhodně vyplatí tam nakupovat.

      Vymazat
    2. Ale aby pak Frantisek nesel na hrbitov vyhrabat prvniho konstruktera ponorky a chtit po nem podpis na prodlouzenou zaruku.

      Vymazat
  11. Přitom by bývalo stačilo, kdybys jim poslal tu fakturu.

    OdpovědětVymazat
  12. Nejdůležitější informace z postu je, že p.Fuka byl u zubaře, zbytek je vata.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.